Digitálne HR – nové odvetvie v nábore

0
182
views

HR odbor je momentálne v pohybe. Human Recruitment sa stáva čoraz viac digitálny, práve tak ako ako iné odbory. A takisto by sa HR malo stať digitálne vo všetkom, čo robí pre svojich klientov. Pri tom to nie je vôbec nič ťažké. Teraz teda nastal čas, kedy sa aj personalisti musia naučiť a vyrovnať s digitálnymi zručnosťami tak, ako to zvládli iné odbory.

Prirodzený vývoj v HR

Úloha HR prechádza veľkým posunom. HR musí prednostne rekvalifikovať svoje tímy, aby boli pripravené na digitálne potreby pracovnej sily. Je to nielen výzva, ale aj nevyhnutná potreba, ktorú musí v súčasnosti aktívne riešiť.

Najnovšie správy vydané poradensko-personálnymi firmami potvrdzujú, že sa podniky postupne spoliehajú na technológie, ktoré uľahčia evidenciu, získavanie, udržanie a angažovanosť talentov vo svojom biznise.

A práve v tomto bode vzniká zvýšená potreba digitálnych zručností v HR. Firemný poradcovia v HR musia novo pochopiť dopad technológií na firemnú kultúru, stratégiu i operačné plány a budúce požiadavky na zamestnanecké talenty, ktore budú v spoločnostiach napĺňať ciele nových stratégií.

Digitálny potreby pre Human Recruitment

Vďaka využívaniu nových technológií získa firma presné informácie o existujúcich zamestnancoch, ale zároveň dokáže oveľa lepšie vyšpecifikovať svoje potreby pre budúcich kandidátov. Preto sa pre personalistov stane analýza zručností zamestnancov nutnosťou. Aby dokázali vedomosti a zručnosti plne analyzovať a posúdiť, nezostáva headhunterům nič iné, než tiež ovládať digitálne zručnosti.

Očakáva sa, že obchodní partneri z HR a riaditelia personálnych agentúr vedia, čo sa deje na trhu práce. Mali by poznať, aké požiadavky firiem na digitálne zručnosti kandidátov sú realizovateľné a ktoré nie. A ako prípadne získať alebo vyškoliť človeka so špecifickými digitálnymi znalosťami.

Automatizácia procesov

Dnes sa firmy snažia posúvať svojich zamestnancov zavádzaním nových technológií, implementáciou inovácií aj digitalizáciou. Vo firmách sa stávajú samoobslužné a uľahčujúce technológie veľmi obľúbené. Samotnej implementácií technonologií do rozvojov firiem posúvajú priemysel smerom k agilnému rozvoju a HR by nemalo zostať v tomto smere pozadu. V HR je totiž tiež uplatniteľná automatizácia, rovnako ako procesy, ktoré pomôžu tomu, aby sa HR mohlo viac sústrediť na strategické zásahy, namiesto trávenia času pri vykonávaní prevádzkových činností.

Ako na to? Inovácia – Gamifikácia – Microlearning

V dnešnej digitálnej ére, kedy si firmy hrajú a konkurenčne súťažia, sú gamifikačné prvky pozitívne prijímané. Vďaka rozvoju sa aj nové pracovné sily dnes nehľadajú lokálne pomocou tlačených inzerátov, ale pri dosadzovaní zvlášť manažérskych pozícií sa ďaleko viac využíva internet. A práve na internete sa môže HR realizovať. Potrebné pri vytváraní nových systémov, ktoré by používali firmy pre hľadanie vhodných pracovníkov, alebo systémy, kde by si kandidáti mohli osvojovať svoje digitálne znalosti.

Z prehľadu štúdie digitalizácie We Are Social a HootSuite 2017 je jasné, že viac ako polovica svetovej populácie teraz využíva internet a má mobilný telefón. Okrem toho viac ako polovica webovej prevádzky na svete pochádza z mobilných telefónov.

Od poradcov pre zamestnancov sa preto očakáva, že kandidátom poskytne predovšetkým mobilnú a spotrebiteľskú skúsenosť s digitálnymi technológiami uľahčujúce prácu.

Dnes prakticky každá spoločnosť prechádza digitálnou transformáciou a je dôležité mať správne nástroje a technológie, a vedieť, čo s nimi nielen robiť, ale tiež, čo konkrétne nástroje umožnia a prinesú. Zároveň je ale nevyhnutné získať zamestnanca, čo všetko toto pozná a dokáže s tým pracovať.

Hoci môžu byť niektorí HR pracovníci úplne spokojní s doterajšími skúsenosťami a sú schopní analyzovať a využívať existujúce dáta, pokroku a trendu firiem sa neubránia. Skôr alebo neskôr dospejú k rozhodnutiu svoje digitálne znalosti a procesy automatizácie rozšíriť. Prvky gamifikácie zastanú určite dobrú a nenásilnou formou zábavy, ale pre potreby učenia nepostačí a bude ešte nutné pridať prvky vzdelávania.

Mikrolearning, ktorý má vďaka svojmu hravému a vzdelávaciemu účelu oba formáty v sebe, sa tak stáva výbornou možnosťou pre rozširovanie vedomostí.

Na záver

Digitálne inovácie premenili pravidlá okolo náborového manažmentu. Nastáva čas na rozhodnutie, ktoré nové stratégie a vhodné zručnosti budú najlepšie pre HR profesionálov. HR musí prepísať pravidlá a nájsť nové spôsoby, ako zlepšiť skúsenosti zamestnancov s digitálnym riešením. So všetkým dokáže pomôcť ten, kto vie vypočuť potreby trhu a ponúknuť digitálne vzdelávacie prostredie.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here