Nakupujú Vaši zákazníci na mobilných zariadeniach?

0
244
views
mobile index

Ak tvoríte web pre mobilné zariadenia myslíte že zvíšite mieru konverzií z mobilov? Nie tak celkom. Teda zatial.

Čo vravia čísla o mobilnom nakupovaní?

Pred dvoma rokmi som mal možnosť konzultovať online stratégie s jedným portálom na predaj zájazdov. Počas doby spolupráce neboli boh vie aké konverzie tak sme spoluprácu ukončili s tým, že “mobilné zájazdy sa ešte nepredávajú”. Dnes je situácia veľmi odlišná.

Výskum spoločnosti eMarketer hovorí, že mobilné zariadenia majú čorazväčší podiel na nákupoch v eshopoch. V súčastnosti predstavuje obrat z mobilných zariadení v USA 18% obratu tovaru predávaného elektronicky. Za tri roky by to malo byť 32%.

Dôležité je tiež si povedať, aká obrat tvoria jednotlivé zariadenia. Cez mobil nakúpime väčšinou v stave núdze, možno pár krát do roka. Pomocou tabletu sa dá nakúpiť online ľahšie a kľudne môžeme nakupovať aj každý mesiac. Ak má e-shop aplikáciu pre tablet, môže byť nakupovanie jednoduchšie ako na webe.

Raz ročne teda nakúpia mnohí, ale obrat tvoria tablety a aplikácie pre tablety.

Podľa výskumu Googlu napr. 17% ľudí, ktorí niečo hľadajú cez mobilné zariadenia, skutočne nakúpia – ale len 34% z tých 17% nakúpi cez mobilné zariadenie (a to by som ešte tipoval, že cez tablety, cez mobil zatial nakupuje menej ľudí).

66% z tých 17% nakúpi inak, osobne, cez PC ale cez viac kanálov.

A čo teda robia ľudia na mobiloch keď hľadajú ale nenakupujú?

Predovšetkým porovnávajú. Napr. ak je človek v kamennom obchode, je dvakrát väčšia pravdepodobnosť, že bude niečo hľadať cez mobilné zariadenie, než kdekoľvek inde. Je to samozrejmé – chceme sa pozrieť, či to inde nie je náhodou lacnejšie.

Ďalej ľudia na mobilných zariadeniach hľadajú umiestnenie a otváraciu dobu firiem, alebo tam chcú zavolať.

Pokiaľ máte momentálne 0,5% mieru konverzie z mobilných zariadení, neznamená to teda, že po zavedení mobilnej verzie sa výrazne zvýši. Ale mal by sa Vám zvýšiť počet konverzií obecne. Len bude náročnejšie takéto konverzie vyhodnocovať.

Netvoríte mobilný alebo responzívny webdesign, prídete minimálne o 25% obratu.

.

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here