8 SEO mýtov a lží, ktorým by ste nemali veriť

0
29
views
seo optimalizacia Bratislava

Dobre fungujúca SEO kampaň je nevyhnutnou súčasťou on-line marketingovej stratégie každého webu, ktorého cieľom je zarobiť peniaze. Nie je to dogma, neplatí to vždy, ale pre drvivú väčšinu komerčných webov je SEO životne dôležitým nástrojom k úspechu.

Mnoho majiteľov e-shopov, podnikateľov a živnostníkov potrebuje v tejto oblasti pomôcť a obracia sa na zaručených SEO odborníkov, ktorí svojím šikovným jazykom a dokonalými polopravdami obracajú klientov na zvrátenú SEO vieru. Jednoducho sľubujú modré z neba, bez toho aby ho mohli dodať.

Ak počujete nasledujúcich 8 lží a poloprávd z úst konzultanta, slušne ukončite stretnutie a choďte hľadať niekoho iného. Niekoho, kto vám naozaj pomôže.

1. “Dostanem vás na prvé pozície v Google”

Úprimne, moc nerozumiem tomu, prečo je tento mýtus ešte živý. Ale ok, ešte raz: nikto vám nemôže garantovať pozíciu vo fulltextovom vyhľadávaní Google ani iného vyhľadávača. Nejde to. Vyhľadávanie je dynamické, pozícia sa mení, je to prirodzené a je to tak správne. Dávajte si preto pozor – a zakaždým, keď toto počujete od niekoho z agentúry alebo od konzultanta, zbystrite a premýšľajte. Buďte skeptickí ku každému, kto sľubuje dosiahnutie prvej pozície vo fulltexte.

2. “Čím viac odkazov, tým lepšie” … alebo hurá na zbesilý linkbuilding

Ešte pred niekoľkými rokmi sa technika hromadného registrovania kamkoľvek a zúrivého linkbuildingu často používala. A treba povedať, že celkom úspešne. Tieto techniky fungovali, SEO bola taká súťaž popularity v zmysle počtu spätných odkazov. A vyhľadávače predstierali, že to nevidia.

Tie doby sú už ale dávno preč. A nenechajte si vyhovoriť opak. Áno, spätné odkazy a všeobecne Inbound Marketing je stále dôležitou súčasťou SEO, poťažmo online marketingu. Vyhľadávače však posunuli svoj dôraz od kvantity ku kvalite. A matematika je tu rovnako zradná ako v jednej pesničke Leoša Mareša: “Sto nie je viac ako jedna, keď ťa tá jedna má rada, sto známych nenahradí jedného kamaráta”. Sto mizerných linkov jednoducho nenahradí jeden kvalitný. Veľký počet zlých a nekvalitných odkazov môže váš web v očiach vyhľadávača škaredo poškodiť.

3. “pohrám sa s množstvom kľúčových slov na stránke. Pracujeme s hustotou kľúčových slov. “

Pojem hustota kľúčových slov na stránke bol taký Buzzword pred niekoľkými rokmi. “Máte na stránke hustotu kľúčového slova len 1,9%. Odporúčame zvýšiť hustotu kľúčového slova na 3,45% “. Opäť spozornite, pokiaľ pri rozhovore začujete “Počet kľúčových slov” alebo “Hustota kľúčových slov”.

V dnešnej dobe nie je potrebné, aby každé tretie slovo na stránke bolo “kľúčové slovo”. Využívajte skôr silu longtailu. Vyhľadávače sú dosť múdre na to, aby spoznali, o čom text na stránke je. Naozaj k tomu nepotrebujú nasledujúce zverstvo: “Hľadáte plastové okná Bratislava? Plastové okná vám dodáme v Bratislave “.

4. “Zaregistrujem vás do katalógov a do vyhľadávačov”

A tiež budete strácať svoj čas, to nezabudnite spomenúť. Registrácia do stoviek katalógov má úplne nulový prínos. Úprimne povedané, toľko slovenských katalógov snáď ani dnes neexistuje. Ako už bolo povedané, masívne registrácie čohokoľvek a kamkoľvek nefunguje a fungovať nebude. Naopak, môže mať skôr negatívny prínos, takže ak budete počuť od konzultanta alebo agentúry magické slovo “katalóg”, dajte si pozor.

5. “Je to príliš zložité na to, aby som vám to tu teraz vysvetlil”

Nie, nie je. Nepotrebujete byť raketový inžinier na to, aby ste pochopili princípy online marketingu alebo SEO. Všetko je v poctivej a dlhodobej práci. A nie je to vôbec zložité na vysvetlenie.

6. “Vy nebudete musieť nič robiť, my sa o všetko postaráme”

Samozrejme, môže to tak byť. Agentúra alebo konzultant si urobia vlastný výskum o vašej cieľovej skupine, sami si vyhľadajú to, čo potrebujú. Dosť pravdepodobne to ale nikdy nebude mať takú šťavu, taký wooow efekt, ako keď sa budete na stratégií podieľať aj Vy a budete dávať svoje know how do pľacu. Majte o svoj online biznis záujem, nedávajte od neho ruky preč. Všetko pôjde rýchlejšie ku predu.

7. “Na SEO budeme pracovať, až keď spustíme celý web”

SEO nie je jednorazový projekt. SEO je proces. Ak je to len trošku možné (musí byť!), zahrňte poznatky z fulltextu a cieľovej skupiny aj do samotnej tvorby webu, do návrhu stromovej štruktúry, do návrhu filtrov, do tvorby cieľových stránok na webe a podobne. Nenechajte sa uchlácholiť tým, že na “SEO začneme urputne pracovať až po spustení webu”. To je blbosť.

8. “Výsledky uvidíte už po prvom mesiaci”

Dosť pravdepodobne neuvidíte. Teda, ak na webe nemáte nejakú veľmi veľkú chybu. Dosť dobre nejde povedať, ako dlho bude trvať, než uvidíte prvé výsledky. To je vždy individuálne. Veľmi individuálne. Všeobecne počítajte s tromi, niekedy aj šiestimi mesiacmi.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here