Ako Vám employer branding pomôže pri nábore?

hr marketing praca konzultant

Employer branding je zmyslom personálneho marketingu. O čo ide? Ide o šírenie vašej povesti na trhu práce. O budovanie zamestnávateľskej značky. Je to podobné ako v klasickom marketingu. Čo si vybavíte, keď sa povie napríklad Coca Cola. Nápoj? Originálne reklamy? Alebo vianočné kamióny?

Zamyslite sa, ako je uvedená vaša firma a logo v podvedomí verejnosti? Čo si ľudia vybavia, keď začujú názov vašej firmy alebo uvidia vaše logo. Značka je meno, symbol, dizajn alebo hodnotenia, ktoré zvyšujú hodnotu produktu nad rámec jeho funkčného úžitku.

Značka je jedna z prvých vecí, ktorá vás odlišuje od konkurencie.

Zahŕňa v sebe nielen okom viditeľnú časť. Pod povrchom leží veľké množstvo faktorov ovplyvňujúcich vašu pozíciu na trhu.

Od konkurencie vás diferencuje nielen značka, produkt, marketingová komunikácia, ale aj povedomie verejnosti o tom, aký ste zamestnávateľ. Značka zamestnávateľa zdôrazňuje unikátne aspekty “zamestnanecké ponuky” firmy. Táto definícia teda zahŕňa identifikovanie a formulovanie unikátnosti zamestnaneckej skúsenosti v podniku.

Značka ako lákadlo pre zamestnancov

Je všeobecne známe, že nižší štátni úradníci nedostávajú závratné mzdy. Mnoho benefitov pre nich štát ako zamestnávateľ tiež neprichystal. Ľahko sa rozkríkne, ktoré firmy často menia svojich zamestnancov, kde ich pracovníci nemajú dobré pracovné podmienky a možnosti kariérneho rastu.

Naopak, v každom regióne je niekoľko firiem, kde sa zamestnanci majú dobre, zamestnávateľ si ich rozmaznáva a majú možnosť používať napríklad firemné autá, telefón a ďalšie benefity. Takéto firmy nemajú o zamestnancov núdzu.

Vybudovať si úspešný brand na trhu produktov, služieb alebo na trhu práce nie je jednoduchý proces. Chce to trpezlivosť a dlhodobo systematickú prácu. A tiež správny návod, ako na to.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *