Joy Hawkins jeden z hlavných prispievateľov na oficiálnom fóre Google Moja Firma sa podelil o svoje skúsenosti, kedy Google zmazal negatívne hodnotenie.
Keď si chcete preklepnúť nejakú spoločnosť alebo službu, tak nehľadáte len pozitívne hodnotenia a recenzie, chcete sa hlavne dozvedieť čo je na nej prípadne zlé. Asi každý sa už spálil a chce sa tomu znova vyhnúť. Práve preto sú negatívne recenzie veľmi nepríjemné a zbaviť sa ich na službách tretích strán nie je práve jednoduché.
Joy Hawkins v článku na Search Engine Land ukázal celkom 8 príkladov, kedy Google so zmazaním neváhal.
1. Obvinenia s ilegálnej činnosti, rasizmus
Prvým príkladom bola škola, ktorá bola v hodnotení obvinená z predaja drog a rasizmu, resp. spojenie s organizáciou podnecujúcu rasovú neznášanlivosť.
2. viac negatívnych hodnotení rovnakého podniku
Ďalšou ukážkou bola séria negatívnych hodnotení na viacerých centrách pre liečenie drogovej závislosti. Je nepravdepodobné, že by jeden človek navštívil všetky centrá a mohol ich hodnotiť. Že by vyhral zdravý sedliacky rozum?
3. viac negatívnych hodnotení naraz
Občas sa stane, že niekoho naštvete. Ten si potom založí viac účtov alebo požiada priateľov nech udelia negatívne hodnotenia. Toto sa stalo jednej firme v Amsterdame. Tá od spoménaného človek navyše obdržala aj výhražné emaily.
Tieto negatívne hodnotenia sú charakteristické tým, že prídu v krátkom časovom období. Ak je do toho zapojených viac ľudí, tak často nechajú len jednu hviezdičku bez textu.
4. keď hodnotí konkurencia
Toto je bohužiaľ bežnou praxou snáď všade. Keďže ste v špecifickom obore, tak viete ako správne hodnotiť a poukázať na chyby. Lenže to sa nesmie a Google to maže.
V uvedenom príklade hodnotila osoba niekoľko masážnych salónov. Všetkým až na jeden dala veľmi negatívne hodnotenie. Samozrejme počas jedného dňa.
5. chybné hodnotenie
Na túto situáciu si musíte dávať pozor. Niekedy proste dostanete negatívne hodnotenie omylom, pretože si vás hodnotiaci s niekým pomýlil. Väčšinou sa to dá ľahko zistiť, ako napríklad v uvedenom príklade, kedy prenajímateľ apartmánov bol hodnotený za jedlo. V každom prípade aj takéto hodnotenie musíte riešiť. Nenechávajte ho tam na pobavenie ostatných.
6. negatívne hodnotenie viac miest rovnakej značky
Ak máte viac pobočiek a každá dostane negatívne hodnotenie od jedného užívateľa, tak je to zle. Je rozdiel medzi negatívnym hodnotením a snahou “naložiť to značke”.
7. hodnotenie od zamestnanca
Google má priamo v podmienkach zákaz hodnotenia od zamestnancov a to či už súčasných alebo bývalých. Vzťahy na pracovisku sú občas komplikované a môže to končiť emóciami no a potom aj hodnotením vašej značky alebo firmy.
8. hodnotenie na základe zmienky v médiách
Posledný ukážkový prípad bolo väčšie množstvo negatívnych hodnotení kvôli médiám. Jedna univerzita obmedzila slobodu slova. Ľudia potom univerzite dali viac ako 100 negatívnych hodnotení, Google ich všetky zmazal.
Podmienkou pre hodnotenie je, aby hodnotiteľ mal s produktom či službou reálnu skúsenosť a to v tomto prípade neplatilo.
záver
Existuje ale aj viac spôsobov ako sa negatívnych referencií zbaviť, stači byť trocha kreatívny. Pokiaľ máte problém s týmto typom negatívnych referencií, kľudne mi napíšte.
Zdroj: https://searchengineland.com/8-types-negative-reviews-google-will-remove-294804