Firemný profil na Google umožňuje prezentovať firmu priamo vo vyhľadávaní aj mapách Google. Služba Google My Business je úplne zadarmo a môže znateľne pomôcť vylepšiť viditeľnosť Vášho webu. Môžete návštevníkom oznámiť základné údaje o tom, čím sa Vaša firma zaoberá, zverejniť fotky a ponuky, odkaz na web, otváraciu dobu a propagovať udalosti.
Radi by ste konzultovali Váš profil na Google so špecialistom s medzinárodnými skúsenotami? Ozvite sa mi na marketier@marketier.sk.
- je to reklama zadarmo – firemný profil (predtým Google Moja firma alebo Moja firma na Googli) je bezplatný nástroj predovšetkým pre lokálne firmy,
- rada firiem o ňom nevie alebo nevyužíva naplno – Vaša konkurenčná výhoda,
- vhodný najmä pre lokálne firmy (e-shopy aj weby), najmä pokiaľ vás klienti navštevujú vo vašej predajni alebo kancelárii.
Google Moja firma vo výsledkoch vyhľadávania na Google:
Ak ste veterinár, inštalatér, zámočník reštaurácia alebo robíte interiérový dizajn, určite si profil urobte. Snáď len e-shopy bez kamennej predajne nebudú mať zo služby Moja firma príliš veľký úžitok, pre nich je oveľa lepšie sústrediť sa na porovnávače tovaru.
Ako založiť službu Firemný profil na Google
Pokiaľ túto službu zatiaľ nevyužívate, stačí ísť na stránku https://www.google.com/intl/cs_cz/business/ a založiť si bezplatný profil. Pokiaľ profil už máte, odporúčam sa do neho prihlásiť a skontrolovať, že máte všetko vyplnené a údaje sú aktuálne. Neuspokojte sa len s adresou, vyplňte maximum položiek. Čím úplnejší profil, tým väčšia šanca, že vašu firmu bude Google zobrazovať.
Ako z Firemného profilu Google dostať čo najviac
Vždy vyplňte kategóriu firmy, zvýšite šancu zobraziť sa aj pri otázkach všeobecnejšieho typu. Nezabudnite ani na krátky popis a pokiaľ to ide, môžete využiť aj kolónky pre zoznam ponúkaných služieb alebo produktov.
Pokiaľ to má u vašej firmy zmysel, pridajte do profilu fotografite alebo videá, váš firemný profil sa stane zaujímavejším. Aj keby ste neponúkali žiadne fotogenické produkty, aj fotografie obchodu, sídla alebo tímu zamestnancov je lepšie ako nič.
- Málo využívaná funkcia je možnosť tvorby príspevkov, ktoré sa môžu pri firemnom zápise objavovať. Vyskúšajte pár príspevkov zverejniť. U zverejnených príspevkov uvidíte, koľkým ľuďom sa zobrazili, takže sa môžete rozhodnúť, či to malo zmysel.
- Poproste spokojných zákazníkov, aby vám napísali na Google recenziu. Aby ste im to uľahčili, môžete im rovno posielať odkaz. Stačí v profile Moja firma prejsť na stránku Domov a hľadať tlačidlo s nápisom Zdieľať recenziu. Pod ním sa skrýva odkaz, ktorý môžete spokojným klientom poslať so žiadosťou o ohodnotenie.
- Čo s negatívnymi recenziami? Ak je chyba na vašej strane, v odpovedi na recenziu sa ospravedlňte a navrhnite nápravu. Z nespokojného zákazníka môžete urobiť vášho verného priaznivca. Pokiaľ je recenzia od človeka, s ktorým sa nemožno rozumne baviť, je dobré v odpovedi uviesť skutočný stav vecí. Negatívnych recenzií sa nebojte. Mať 10 päťhviezdičkových recenzií pôsobí oveľa menej dôveryhodne, než mať 9 pozitívnych a jednu negatívnu.
- Udržujte profil aktívny, najmä nezabúdajte na otváraciu dobu. Používatelia Google počítajú s tým, že ponúkanie informácií je pravdivé. Pokiaľ máte v niektorý sviatok zatvorené a Váš profil bude tvrdiť opak, môžete sa zbytočne dočkať negatívnych recenzií od ľudí, ktorí sa ocitnú pred zatvorenými dverami.
- Minimálne raz za mesiac sa na svoj profil Moja firma pozrite. Popri recenziách je možné cez profil klásť aj otázky, menší zádrheľ je v tom, že na takúto otázku môže odpovedať ktokoľvek, teda aj zlomyseľná konkurencia. Zároveň sa vždy uistite, že sú všetky informácie stále aktuálne.
Pokiaľ by ste radi zverili správu Vášho profilu profesionálovi, rád Vám pomôžem. Napíšte mi na marketier@marketier.sk