Scroll Top

SEO agentúra

SEO agentúra sa zaoberá optimalizáciou stránok pre vyhľadávače.

Na trhu existuje pravdepodobne aj niekoľko rýdzo SEO agentúr, ale väčšina z nich budú skôr ponúkať komplexné služby v oblasti internetového marketingu (online marketingová agentúra).

SEO je totiž iba časťou komunikačného mixu väčšiny internetových projektov a samostatne (špecializované) SEO sa venujú skôr freelanceri.

Aké sú výhody SEO agentúry

  • Disponuje väčším počtom odborníkov (myslím špecializáciou). Môžu mať jedného špecialistu na linkbuilding, špecialistu na copywriting, špecialistu robiaceho len analýzy kľúčových slov atď.
  • Zastupiteľnosť v prípade choroby alebo dovolenky
  • Širšie spektrum ponúkaných služieb a tým pádom aj synergií


Aké sú nevýhody SEO agentúry

  • Prácu môže vždy odvádzať niekto úplne iný, môžu kolísať výsledky výstupov (väčšinou nový projekt dostane aj tak Junior)
  • Vyššia cena – už musíte platiť celý agentúrny aparát (key account, šéfov, majiteľ, asistentka, väčšie priestory…)
  • Musíte nájsť naozaj spolahlivú agentúru s reálnymi výsledkami
  • Často im chýba expertíza


Kde ich najčastejšie nájdete

Rýdze SEO agentúry nerastú ako huby po daždi. Väčšinou ich nájdete vo väčšom meste. Pri jej hľadaní určite uspejete lepšie, keď budete hľadať klasickú marketingovú agentúru poskytujúcu SEO (optimalizáciu stránok pre vyhľadávače).

Cenník SEO agentúry – ako si účtujú svoje služby

Každá agentúra to samozrejme môže mať inak, ale väčšinou si agentúry účtujú podľa nižšie uvedeného modelu.

  • Fixný paušál
  • Výkonový model
  • Fixný paušál + výkonový model
  • Hodinová sadzba

Opticky môže veľmi dobre pôsobiť výkonový model, ale niekedy je to cesta k nekonečnej platbe za organickú návštevnosť, ktorá nespĺňa základné parametre SEO KPI.

Aké špecializované služby SEO agentúry väčšinou ponúkajú

Ponúkajú samozrejme to isté, čo ponúka SEO konzultant:

  • SEO konzultácie
  • SEO audit
  • Analýza on-page faktorov
  • Analýza off-page faktorov
  • Analýza kľúčových slov
  • Tvorba obsahovej stratégie
  • SEO copywriting
  • Hodnotenie a kritika webu
  • SEO správa
  • SEO reporting


Vyššie sú uvedené štandardné SEO služby, ktoré ponúkajú aj SEO konzultanti. Agentúry, ktoré sú však personálne viac saturované a disponujú väčším množstvom ľudí, dokážu ponúkať väčšie spektrum služieb. Ďalšie služby môžu byť napr.:

  • Získavanie spätných odkazov
  • Stratégia linkbuildingu
  • Analýzy poklesu návštevnosti
  • Analýzy konkurencie
  • Technické audity
  • Analýzy obchodnej účinnosti webu
  • Analýzy návštevnosti
  • Odstraňovanie penalizácie
  • SEO poradenstvo (SEO konzultácie)
  • Optimalizácia obrázkov
  • Optimalizácia videí na Youtube
  • Implementácia mikroformáty
  • Mobilné SEO
  • Lokálne SEO
  • Individuálne SEO školenia

Tento zoznam som prevzal z webových stránok jednej nemenovanej agentúry. V podstate všetko vyššie uvedené ponúkne aj každý SEO konzultant.

Nečestné praktiky SEO agentúr, na čo si dať pozor

Nečestné praktiky samozrejme môžu ponúkať aj SEO freelanceri, konzultanti či špecialisti. Berte to teda ako všeobecné odporúčanie, na čo si dať pozor.

Garancia 1. alebo popredných pozícií vo vyhľadávačoch

Dnes sa to dúfam už veľmi nestáva, ale môžete sa stretnúť s niekým, kto bude garantovať popredné pozície vo vyhľadávačoch. Garantovať prvú pozíciu nejde. Prečo nie? Prečítajte si môj článok Ako sa dostať na prvú stránku v Google.

SEO paušál

Neplaťte paušál bez toho, aby ste vedeli, za čo platíte. Ak sa s niekým dohodnete na paušáli, nechajte si vykonanú prácu predložiť. Na SEO sa nedohliada, SEO sa musí robiť. Musí tam byť nejaké jasne vykazateľné práce, aby sa dostavil výsledok. Ak vám niekto ponúkne paušál bez prehľadu vypracovaných úkonov, nohy na ramená.

Snaha optimalizovať niekoľko hlavných kľúčových slov a fráz

Takto to opäť nefunguje. Ak chcete robiť koncepčné a dlhodobo fungujúce SEO, nechajte si urobiť analýzu kľúčových slov a na to pripravte obsahovú stratégiu zameranú na priority (s reálne dosiahnuteľnými výsledkami).

Ponuka 1000 spätných odkazov do týždňa

Pri spätných odkazoch rozhoduje kvalita, nie kvantita. A odkazové farmy vám hodnotenie stránky zníži, nie zvýši. Linkbuilding vyžaduje čas, odbornosť a po posledných updatoch Googlu súvahu.

Chcite výsledky

O tom, aké výsledky máte chcieť píšem v mojom článku o kľúčových výkonnostných metrikách v SEO.