Scroll Top

SEO konzultant

Hľadáte SEO konzultanta / SEO špecialistu pre optimalizáciu stránok pre vyhľadávače? Chcete merateľné výsledky, sledovanie a vyhodnocovanie SEO? Pozrite sa, aké sledujem pri optimalizácii ciele, a prečo si zvoliť konzultanta miesto agentúry.

Kto je SEO konzultant a čo robí?

SEO konzultant je odborník, ktorý sa orientuje v problematike optimalizácie stránok pre vyhľadávače. Pomáha alebo konzultuje s firmami a jednotlivcami, dáva odborné rady, tvorí a realizuje stratégie, ktoré majú za cieľ dosiahnutie vyššieho počtu kľúčových slov na lepších pozíciách rankovaných vo vyhľadávačoch.

Ako SEO konzultant som odborník na optimalizáciu webov pre vyhľadávače (Search Engine Optimalization, SEO) a mám skúsenosti v uvedených oblastiach. Napríklad podľa Googlu by dobrý SEO konzultant mal mať tieto praktické skúsenosti:

  • vytváranie kvalitného obsahu webu pomocou SEO copywritingu
  • kontrolu a nastavenie technických parametrov webu a hostingu (technické SEO)
  • schopnosť zohľadniť všetky dôležité on-page a off-page faktory SEO optimalizácie (čo je seo?)
  • nastavenie štruktúry on-line kampaní (PPC – platenie za kliknutia) zvyšujúce návštevnosť webu
  • detailnú analýzu kľúčových slov a na jej základe vytvorenia štruktúry webu
  • SEO konzultant by mal byť schopný vykonať školenia v celej problematike SEO optimalizácie s ohľadom na Vašu oblasť podnikania

Práce Adriána je zdlouhavá a náročná, ale o to větší význam pro naši firmu má. Díky němu stoupáme v žebříčcích vyhledávačů stále výše.

Přemysl Kolář – majiteľ Kadria s.r.o.

Pomáham desiatkam webov dostať sa s tisíckami kľúčových slov na popredné pozície vo vyhľadávačoch Google a Zoznam. Rád s tým pomôžem aj Vám.

70-80% ľudí kliká pri vyhľadávaní na výsledky pod reklamami. Preto je dôležité mať web na prvej stránke výsledkov vyhľadávania. Ideálne na niekoľkých prvých pozíciách.

Potrebujete SEO konzultanta? Napíšte mi na: marketier@marketier.sk

TOP 10 zručností SEO konzultanta

SEO optimalizáciu vnímam ako efektívny nástroj kontinuálneho zvyšovania návštevnosti webu, blogu či e-shopu s cieľom zvýšenia počtu získaných kontaktov na potenciálnych zákazníkov alebo priamo nákupov v e-shope. Aké oblasti by mal profesionálny SEO expert pokryť a byť schopný vyriešiť?

1. Technické SEO

Ak už vlastníte webové stránky, mal by SEO konzultant dokázať pomocou online nástrojov analyzovať jeho technické parametre ako rýchlosť načítania, existenciu a správnosť mapy webu, súboru povoľujúceho indexáciu webu vyhľadávačmi, šifrovanie dát a podobne. (dark web)

Čo sú faktory, bez ktorých sa Vaše stránky nemôžu zobrazovať na dobrých pozíciách vo vyhľadávačoch.

Upozorním Vás na všetky kritické nedostatky a chyby Vášho webu s názorným vysvetlením, ako ich odstrániť. Ak sa Váš web vôbec nezobrazuje na prvých stránkach výsledkov hľadania, objednajte si moji jednorazovú SEO konzultáciu.

2. Pred realizačná analýza webového projektu

Keď plánujete vytvorenie nového webu alebo chcete urobiť rozsiahly redesign existujúceho, je vhodná chvíľa pre zahrnutie SEO konzultanta do realizačného tímu. Klasická web dizajnová agentúra Vám vytvorí web podľa Vášho zadania. Web potom spustíte a zistíte, že jeho návštevnosť z prirodzeného hľadanie je mizivá.

Pred implementačná SEO analýza hľadanosti kľúčových slov Vám pomôže spresniť zadanie pre webdesignérov.  Po analýze kľúčových slov Vám pomôžem upresniť zadanie pre agentúru vytvárajúcu webové stránky. Vďaka tejto optimalizácii získate návštevnosť zadarmo z vyhľadávačov. A poradím Vám, ako návštevnosť konkrétnych stránok podporiť pomocou linkbuildingu.

3. Analýza spôsobu hľadania Vášho odboru na internete

Jedna z kľúčových oblastí v marketingu je znalosť potrieb potenciálnych zákazníkov. V online marketingu sa potreby zákazníkov dajú presne získať z fráz, ktorými potenciálni zákazníci hľadajú Vaše služby. Vďaka detailnej analýze stoviek alebo tisícok kľúčových slov Vám presne ukážem, ako, v akom množstve a kedy hľadajú potenciálni zákazníci Vaše služby alebo výrobky. Čo Vám pomôže pri vytváraní marketingovej stratégie a online stratégie.

4. Vytvorenie logickej štruktúry pre návštevníkov a roboty

Keďže v tejto fáze je už zrejmé, ako presne a v akej intenzite ľudia hľadajú Vaše služby alebo produkty, je ďalším logickým krokom vytvorenie kompletného návrhu novej štruktúry webu alebo e-shopu s názvami hlavných sekcií a podskupín. A to všetko od najviac vyhľadávaného až po najmenej hľadané. Vytvorím alebo prerobíme štruktúru Vášho internetového projektu tak, aby v nej potenciálni zákazníci a roboti vyhľadávačov našli na prvú dobrú presne to, čo hľadajú.

5. Vytvorenie kvalitného obsahu s ohľadom na SEO

Každé kľúčové slovo, na ktoré cielite, potrebuje svoju cieľovú stránku. Z hľadiska SEO copywritingu je dôležité napísať texty konkrétnych webových stránok, u e-shopu texty hlavných produktových skupín, podskupín a opisov výrobkov v tejto forme
URL stránky:

  • H1, H2, H3 atď. Nadpis
  • Bodycopy s interným prelinkovaním
  • Meta title vzhľadom na atraktívnosť v porovnaní s konkurenciou
  • Meta description zhrňujúcim obsah stránky
  • ALT popisy obrázkov

Vďaka svojim bohatým skúsenostiam s copywriting a SEO Vám napíšem optimalizované texty pre kľúčové stránky alebo celý web tak, aby presvedčili návštevníkov k akcii a “pritiahli” pozornosť vyhľadávačov.

6. Prezentácia SEO

Ideálnym spôsobom odovzdania výsledkov a odporúčaní SEO optimalizácie sú osobné prezentácie, kde by Vám konzultant mal detailne vysvetliť všetky odporúčania, ukázať implementačné zmeny na konkrétnych príkladoch a odporučiť ďalšie kroky pre úpravu webu.

7. Školenie od SEO konzultanta

Pokiaľ sa jedná o väčšie a profesionálnejšie internetové projekty, kde sa o rozvoj webu starajú marketingoví špecialisti, je niekedy vhodnejšie aby konzultant SEO pomohol na mieru pripraveného školenia, presný postup a know-how, ako samostatne vykonávať optimalizáciu.

8. Optimalizácia PPC kampaní

Ak potrebujete okamžite zvýšiť návštevnosť webu a online predaje Vášho tovaru a služieb, profesionálny SEO konzultant Vám pripraví na základe analýzy kľúčových slov, cieľových stránok, konkurenčných kampaní atď. štruktúru PPC kampaní a poradí, ako optimalizovať obsah stránok, snippet, nadpisov, URL atď. Na základe analýzy kľúčových slov Vám pripravím ideálnu štruktúru pre vytvorenie PPC kampaní v reklamných nástrojoch Google Ads.

9. Ukážka dosiahnutých výsledkov pomocou SEO

Samozrejme okrem teoretických vedomostí SEO by ste si mali nechať ukázať dosiahnuté výsledky optimalizáciou v praxi. Ideálne konkrétne stránky a ich dlhodobé umiestnenie na prvých miestach vyhľadávania atď. Prezentované teoretické vedomosti sú jedna vec (aj keď tiež dôležitá), ale skutočná úspešná realizácia ukáže preukázateľné know-how.

10. Prax a know-how v oblasti SEO

Dobrý konzultant v oblasti SEO by sa mal stále vzdelávať a sledovať nové trendy a zmeny v algoritmoch vyhľadávačov.

Maile Ohye z Googlu radí ako vybrať SEO konzultanta:
  • vyvarujte sa konzultantov, ktorí Vám sľúbia prvé pozície vo vyhľadávačoch “cez noc”
  • nechajte si vypracovať, ako konzultant bude postupovať pri plnení Vášho zadania
  • pozrite sa, či na Vás pôsobí internetová prezentácia SEO konzultanta profesionálne
  • zrealizujte osobné stretnutie
  • nechajte si ukázať, akých konkrétnych výsledkov konzultant dosiahol
  • nechajte si vytvoriť SEO audit/ SEO test

Akého konzultanta sa naopak vyvarovať?

Existujú SEO techniky a stratégie, ktoré môžu u vyhľadávačov penalizovať Váš web až tak, že ho vo výsledkoch vyhľadávania nikto nenájde. Optimalizácia webu pre vyhľadávače zaberie desiatky a stovky hodín a nevedie k nim žiadna skratka za pár eur, takže počítajte s tým, že kvalitná práca bude stáť zodpovedajúcu cenu – SEO cena.

  • nenechajte sa zlákať ponukami hromadných platených zápisov do stoviek katalógov a platenými spätnými odkazy. Tieto techniky majú na výkon webe stále menší vplyv
  • optimalizovaný SEO článok nemôže stáť pár stoviek korún. Takýto článok sa nemôže nikdy ocitnúť na prvej stránke vyhľadávačov po zadaní vybraného kľúčového slova
  • pokiaľ Vám niekto ponúkne zakázané SEO techniky pre zvýšenie návštevnosti, odmietnite spoluprácu: umiestnenie vysokého a tým pádom neprirodzeného počtu kľúčových slov na stránke, skrývanie kľúčových slov pod obrázkami alebo používanie bielej farby textu na bielom pozadí, podsúvanie iného obsahu vyhľadávacím robotom než čitateľom atď. Tak či tak na to neskôr doplatíte dramatickým znížením návštevnosti Vášich webových stránok. Tvorba webových stránok.