Tvorba webovej stránky – ako na to?

Web, s ktorým predbehnete konkurenciu

Weby majú byť stavané za účelom dosahovania stanovených cieľov. Predaj, získavanie obchodných kontaktov, získavanie registrácií, odovzdávanie konaktných údajov a pod. V prípade väčšiny spoločností sa nejedná iba o páčivú prezentáciu bezzmyslu, cieľ je vždy dôležitý.

Zamerajte sa na identifikáciu týchto cieľov a hľadanie ciest, ako ich čo najlepšie dosiahnuť. Obvykle prostredníctvom metód užívateľského výskumu. Vďaka tomu staviam s mojími klientmi weby, ktoré naozaj fungujú, pretože ich zákazníkom odpovedajú na potreby, priania aj obavy. Technická prepracovanosť s ohľadom na prístupnosť a indexovateľnosť vyhľadávačmi je potom samozrejmosťou.

PROCES TVORBY WEBU:

Najprv je potrebné povedať si, čo znamenajú základné pojmy pri tvorení webu:
Doména – www adresa webu, napr. www.marketier.sk

Webhosting – úložisko, na ktorom je uložený web, naše internetové stránky a tiež odkiaľ sa spúšťajú. Funguje to tak, že používateľ zadá do svojho internetového prehliadača doménu a tá smeruje na určité úložisko (webhosting), odkiaľ požadovaný web načíta a zobrazí užívateľovi.

Redakčný systém – naprogramovaný systém, ktorý nám zjednodušuje tvorbu webu, už nemusíme nič programovať, len si tento systém nainštalujeme na webhosting, prihlásime sa doň pod svojim heslom a môžeme vkladať obsah svojho webu. Napr. najvyužívanejším redakčným systémom je WordPress.

Šablóna – do redakčného systému je potrebné doinštalovať šablónu, ktorá zaisťuje grafický vzhľad webu a zobrazovanie obsahu na webe.

Ako vyzerá vývoj funkčného webu?

Predimplementačná analýza

Pred samotným začiatkom sa o vás potrebujem dozvedieť čo najviac. Budem sa veľmi pýtať; čo robíte, ako to robíte a na koho cielite. Jedine tak zistím, čo naozaj potrebujete.

Špecifikácia cieľových skupín

Je dôležité vedieť, pre koho web robím a ako s ním komunikovať. Cieľové skupiny nám dopomôžu k tomu, aby sme webom mierili na tých správnych ľudí.

Analýza kľúčových slov

Zistím čo vaši potenciálni zákazníci vyhľadávajú a ako tomu hovoria. Hľadajú častejšie ladničky alebo chladničky? Vyhľadávacie otázky kategorizujem a analyzujem.

Užívateľský výskum

Z užívateľského výskumu sa dozviem, ako sa vaši používatelia správajú, ako váš produkt používajú, ako sa rozhodujú pri jeho kúpe, alebo aké majú obavy pri používaní. Získate náhľad na to, ako presne vaši používatelia premýšľajú. Budete vedieť, aké sú ich potreby, obavy a priania, a túto znalosť potom môžete použiť na vylepšenie vášho webu.

Tvorba informačnej architektúry

Na základe analýzy kľúčových slov vytvoríme informačnú architektúru. Ide o štruktúru webu. Dobrá architektúra zaistí, že návštevníka dovedieme k stanoveným cieľom.

Tvorba wireframu

Systematicky poskladáme všetky prvky webu, aby web plnil svoje ciele. Pomocou informačnej architektúry si overíme, že sme zapracovali všetky dôležité funkcionality.

Copywriting

Nie nadarmo sa hovorí, že obsah je kráľ. Kvalitný obsah pomôže priviesť návštevníkov, ktorých môžeme premeniť na zákazníkov. Dám si na ňom záležať.

Grafický návrh

Grafika je kabátom pre wireframe model. V tejto chvíli už budeme mať obsah aj štruktúru. Vymyslíme pôsobivú a adekvátnu grafiku, ktorá vás odlíši od konkurencie.

Kódovanie a nasadenie CMS (systém pre správu webových stránok)

Grafiku nakódujem tak, aby sa zobrazovala krásne nielen na PC, ale aj na tabletoch a mobiloch, jednoducho responzívne!

Testovanie

Záleží mi na výsledku a preto po sebe všetko starostlivo otestujem. Chyby sa stávajú, ale mám proces, vďaka ktorému sa mi darí ich výskyt minimalizovať.

Spustenie

Konečne príde ten túžený okamih. Spustíme web a môžete o ňom dať vedieť celému svetu. Aj my sa s ním budeme chcieť chváliť.

DOMÉNA A WEBHOSTING

Pre registráciu domény a zriadenie webhostingu odporúčam využiť najvyužívanejšieho slovenského poskytovateľa týchto služieb – Websupport.sk.
Najprv je potrebné overiť, či je doména, ktorú si chcete zaregistrovať, voľná. To môžete urobiť na stránkach websupportu taktiež.

Ak je doména voľná, tak si ju môžete zaregistrovať TU >>
(odporúčam po objednávke hneď doménu zaplatiť, pretože až potom je vaša, do tej doby než ju zaplatíte vám ju ktokoľvek môže prebrať).

K doméne je možné mať vlastné e-mailové adresy, ktoré si zadarmo môžete založiť tu.
Akonáhle máte svoju doménu zaregistrovanú, tak je vám k nej rovno ponúknutý webhosting. Alebo si ho zriadite TU >>
(po zriadení webhostingu a jeho zaplatení vám e-mailom prídu údaje, tie si uložte).

INŠTALÁCIA REDAKČNÉHO SYSTÉMU

Ak máme svoju doménu aj webhosting, potrebujeme naň nainštalovať redakčný systém. Sám používam najvyužívanejší redakčný systém WordPress.

Na to využijeme automatický inštalátor od Websupportu, ktorý nájdete v Zákazníckej administrácii, keď kliknete na na svoju doménu – CMS – redakčné systémy:

Následne v ľavom menu kliknete na CMS a tu zvolíte WordPress. Potom už stačí kliknúť na Vytvoriť inštaláciu a následne vyplniť údaje k webu. Inštalácia prebehne behom chvíľky a môžete sa prihlásiť do WordPressu, teda svojho webu.

TVORBA WEBU

Nakoniec je potrebné doinštalovať do WordPressu šablónu, aby váš web dostal podobu akú chceme.
Môžeme využiť veľké množstvo šablón, ktoré sú zadarmo a nájdete ich  v administrácii WordPressu dáte Vzhľad – Šablóny – Inštalovať a dostanete ponuku z množstva šablón. Tieto šablóny zadarmo sa však horšie upravujú a vložiť obsah, tam kde chcete na stránke nemusia byť vždy jednoduché.

Preto osobne odporúčam doinštalovať rozšírenie Elementor, ktoré je síce platené, ale táto investícia sa mnoho násobne oplatí. Ušetríte desiatky hodín času, ktoré by ste strávili nad šablónou zadarmo.

Elementor je editor, vďaka ktorému váš WordPress získa nové možnosti a mnoho nových rozšírení a funkcií, vďaka nemu je tvorba aj úpravy webu oveľa jednoduchšia.

Potrebujete skonzultovať tvorbu nového firemného webu? Napíšte mi: marketier@marketier.sk